سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سقف شیبدار

نگاه کلی

قیمت سقف شیب دار مشهد

امروزه با گسترش علم و پیشرفت صنعت ساختمان سازی, تحولی شگرف در تنوع ساخت ساختمان ها ایجاد شده است, اط نحوه ی پی ریزی ساختمان ها تا طراحی و ساخت سقف تماما از روش های جدید و علمی استفاده میشود, خوشبختانه این جهش علمی در صنعت ساختمان سازی در ایران هم بسیار مشهود است و سقف شیبدار مشهد با رشدی چند برابری سردمدار این جهش در ایران است.

 

همانطور که پی ریزی ساختمان جزو مهم ترین مسائل مربوط به امنیت و استحکام ساختمان است, شیوه ی طراحی سقف نیز جزو مهم ترین مسائل مربوط به زیبایی و اتلاف انرژی و حتی استحکام ساختمان است. در گذشته معمولا سقف ها را با آجر و بتون میساختند که علاوه بر این که از نظر زیبایی چندان جالب توجه نبود از نظر وزن و سنگینی سقف نیز مشکلاتی را ایجاد میکرد اما با ظهور سقف های شیبدار کم کم روند طراحی سقف به این سمت حرکت کرد و در مناطق پربارش و کوهستانی این حرکت سرعت زیادی به خود گرفت بطوری که در تقریبا تمام ساختمان هایی که در این مناطق ساخته میشوند دارای سقف های شیبدار هستند, البته این نوع سقف ها فقط در مخصوص مناطق پربارش نیست و بیشتر مالکان ساختمان ها بدلیل سبک جذاب و لاکچری که این نوع سقف به ساختمان میبخشد تمایل زیادی به استفاده از این نوع سقف ها دارند.

 

انواع پوشش سقف شیبدار

1-پوشش شینگل آسفالتی: 

سقف هایی با این نوع پوشش دارای محبوبیت بسیار زیادی در دنیا میباشد و به علت طیف رنگی ممتنوع و جذاب هر روزه به محبوبیت آنها افزوده میشود. این نوع سقف معمولا انتخاب اول مالکان ساختمان بدلیل اقتصادی بودن آن ها است, همچنین سقف های شیبدار دارای پوشش شینگل آسفالتی دارای ماندگاری بسیار زیادی میباشند و مناسب اکثر شرایط آب و هوایی نیز میباشند.

 

در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت ارزهای خارجی و وارداتی بودن این نوع پوشش ها, قیمت این نوع سقف ها با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

 

2-پوشش سفالی:

سقف های دارای پوشش سفالی ظاهری یکدست و زیبا به ساختمان می بخشد و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد, اما قطب مصرف و تولید این نوع سقف ها در ایالات متحده آمریکا است که تقریبا در تمام ایالت های آن از این نوع پوشش استفاده میشود اما در ایران این نوع پوشش به دلیل سختی نصب و نبود متخصص در این حوزه دارای کاربرد بسیار کمی است.

 

از معایب این نوع پوشش میتوان به شکستکی زیاد و تغییر رنگ آن در طول زمان اشاره کرد که باعث ایجاد هزینه های زیاد در تعمیر و تعویض این نوع پوشش میشود.

 

3-پوشش فلزی:

این نوع پوشش به علت نصب آسان, سبک بودن, ارزان بودن و مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی دارای بیشترین استفاده در ایران است. از نظر ظاهری جنس این نوع پوشش معمولا از آلومینیوم و روی است.

 

از معایب این نوع پوشش تغییر شکل در برابر نور آفتاب در گذر زمان و همچنین خورده شدن این نوع پوشش در اماکنی که گاز های co2 در محیط وجود دارد, می باشد. 

 

انواع سقف از نظر عملکرد حرارتی یا اتلاف انرژی

امروزه بدلیل افزایش قیمت انرژی و اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی راهکار های زیاد و متنوعی برای کاهش هدر رفت انرژی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از مهم ترین آن ها عایق بندی دیواره ها و پنجره ها است, در سال های اخیر با تحقیقاتی که در بحث اتلاف انرژی ساختمان ها انجام شده است نتایج جالبی در نقش سقف در بحث اتلاف انرژی بدست آمده است.

 

سقف از جمله اجزایی است که در کل شبانه روز تحت تاثیر نور خورشید و برف و باران و بطور کل تحت تاثیر عوامل جوی قرار دارد و بدلیل مساحت قابل توجه آن نقش بسیار زیادی در مبحث اتلاف انرژی کل ساختمان دارد.

 

در حدود چند دهه پیش تقریبا سقف تمام خانه ها گنبدی شکل بود که این نوع سقف دارای بدترین عملکرد حرارتی در بین تمامی سقف ها میباشد و به همین دلیل طراحان به سراغ طراحی سقف ها ی مسطح رفتند و با ورود علم به این حوزه برای تولید و طراحی سقف هایی با عملکرد خوب در نهایت سقف های شیب دار تولید و طراحی شدند.

 

امروزه دیگر از سقف های گنبدی استفاده ای نمی شود و بطور کلی سقف ها به دو دسته ی سقف های مسطح و سقف های شیب دار تقسیم میشوند که در این میان سقف های شیبدار که دارای شیب 30 تا 60 درجه باشند دارای بهترین عمکرد حرارتی است.